Piirustus- ja kirjoituskilpailut

Kilpailu!
Mikä mahtava motivaattori. Alakoulun ympäristöagentit odottavat innolla mikä on tämän vuoden aihe kirjoitus- ja piirustuskilpailuun. Kaikki saavat osallistua. Töitä tehdään omassa luokassa ja kotona. Kaikki kilpailuun osallistujat pääsevät saliin, jossa yläkoulun oppilaat palkitsevat jokaisen vuosiluokan teoksia. Yäkoululaiset ovat hyvin avokätisiä ja kehuvat kilpaa teoksia ja palkitsevat useita voittajia. Tämä on heino hetki monelle.

Vuosittain piirustuksia tulee noin 250 kpl ja kirjoituksia noin 20-30.

• Aiheena on ollut pölyttäjät ja pörriäiset, uhanalaiset eläimet, lempipaikkani luonnossa ja arjen sankariteot.
  • Aiheet liittyvät aina parempaan huomiseen ja ovat jo alakoulun ohjelmassa. Ehkä ensi vuonna meillä on videosarja myös.
  • Kilpailun ohjeet ja säännöt videolla tai vaikka julisteena, kuulutuksia keskusradion kautta.
  • Voittajatöiden näyttely koulussa on tärkeä. Töiden viereen liitetään lappu, josta voi lukea yläkoululaisten kirjoittamat perustelut.

Seuraavaan seikkailuun

PaTu on toteutettu ELY-keskuksen valtionavustuksen turvin
  Vantaa 2023-2024
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita